Forum Lublinieckie Fora. Lubliniecki Hyde Park, Lubliniecki Firmowy. Strona Główna Lublinieckie Fora. Lubliniecki Hyde Park, Lubliniecki Firmowy.
Lubliniec. Fora mieszka,ńców powiatu, forum kultywujące wolność słowa, forum o działalności gospodarczej. Ogłoszenia, portal lubliniecki. Lubliniec.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Porażki Starostwa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 27, 28, 29  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lublinieckie Fora. Lubliniecki Hyde Park, Lubliniecki Firmowy. Strona Główna -> Lubliniecki hyde park
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 14:42, 22 Wrz 2008    Temat postu:

skołowany napisał:
Rita napisał:
A tutaj parę wypowiedzi pani Mirelli. Bo w Gazecie Wyborczej ukazał się ten zapowiadany wcześniej artykuł pani redaktor Anety Nawrot:

Cytat:
Była najmłodszym dyrektorem ZOZ-u w Polsce, ale tylko przez 18 dni. W czwartek Mirella Mac zrezygnowała ze stanowiska dyrektora w lublinieckim szpitalu
Ma 28 lat, skończyła prawo i administrację na Uniwersytecie Warszawskim. Pracowała już m.in. w komendzie policji w Warszawie, katowickiej klinice na Ligocie, szpitalu w Tarnowskich Górach, szpitalu im. św. Barbary w Sosnowcu. Odeszła, bo skończyły jej się kontrakty. - A w Ligocie i Sosnowcu straciłam pracę z dyrektorką - mówi Mac.

Potem kierowała szpitalem nr 2 w Mysłowicach - pięć tygodni. Zaraz po rozpoczęciu urzędowania zwolniła trzech lekarzy. Potem sama została odwołana: - Dla mnie najważniejsze jest dobre funkcjonowanie placówki. A to nie podobało się lekarzom. Byłam niechciana - mówi Mac.

Kolejną pracę znalazła w lublinieckim szpitalu. Jak informował starosta lubliniecki Joachim Smyła na stanowisko dyrektora ZOZ-u rada powiatu powołała ją jednogłośnie. Zaczęła od zwolnienia ordynatora oddziału wewnętrznego. - Nie chciał, żeby oddział specjalizował się w gastroenterologii - tłumaczyła. Lekarze pracujący na lublinieckiej internie to nie gastroenterolodzy.

Na działania nowej pani dyrektor poskarżyli się pracujący na internie lekarze. Listy wysłali m.in. do starosty, rady powiatu, sejmiku województwa śląskiego, urzędu wojewódzkiego. - Nie chcemy, aby pacjentom działa się krzywda, więc podzieliliśmy między siebie obowiązki ordynatora. Jednak na takich zasadach oddział nie może długo funkcjonować. Nowa dyrektor zupełnie to zignorowała, jakby nie chodziło o ludzkie zdrowie i życie - mówi jeden z lekarzy.

Wczoraj Mirella Mac złożyła wymówienie: - Chciałam dobrze. Może młody wiek spowodował, że robiłam to niezbyt umiejętnie - mówi była dyrektor. - Może przez jakiś czas zajmę się swoją rodziną.

Rezygnacja została przyjęta przez starostę i radę powiatu. Równie szybko, jak zdecydowano o jej zatrudnieniu. Dlaczego, skoro jeszcze pod koniec sierpnia starosta był zachwycony, że ZOZ w Lublińcu poprowadzi młoda, prężna i ambitna kobieta? Starosta nie odbierał wczoraj naszych telefonów.


"GW" chyba zbyt łagodnie potraktowała naszych powiatowych decydentów. No i pominęła ważną kwestię: ile nas, lublińczan, kosztowała kolejna zła decyzja [wiadomo kogo...].



Skoro pani dyrektor urzędowała kilkanaście dni i została powołana przez radę powiatu (jednogłośnie), a rezygnacja została przyjęta przez starostę i radę powiatu to mam pytanie:

Kiedy( data) radni głosowali za powołaniem dyrektorki?
Kiedy( data) rada powiatu przyjęła rezygnację dyrektorki?

Gdzie można znaleźć protokoły z sesji Rady Powiatu? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 15:08, 22 Wrz 2008    Temat postu:

a gdzie próbowałeś szukać tych protokołów??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość#
Gość





PostWysłany: Pon 15:10, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Protokół Nr XXI/08

z sesji Rady Miejskiej w Lublińcu

odbytej w dniu 30 stycznia 2008r.



Lista obecności w załączeniu.



Miejsce sesji – Urząd Miejski Lubliniec,

Rozpoczęcie sesji godz. 16.00, zakończenie godz. 19.30,

Przewodniczący Rady Miejskiej – Piotr Półtorak,

Protokolant – Tomasz Kucharski.



ad.1 Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.

Sesję otworzył i przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej radny Piotr Półtorak. Przewodniczący powitał obecnych na sesji : Burmistrza Miasta, Zastępców Burmistrza Miasta, Skarbnika Miasta oraz przybyłych gości. Na dzisiejszej sesji Rady Miejskiej gościmy panią poseł na Sejm RP Halinę Respondek którą serdecznie witam w imieniu zebranych.

Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, że w sesji uczestniczy 15 radnych, na ustawowy skład 21 radnych. Nieobecni usprawiedliwieni radni : Wojciech Graca, Iwona Janic, Wojciech Jędryka, Jadwiga Kandora, Jan Springwald, Janusz Kopyciok.



W tym miejscu na posiedzenie sesji weszła radna Jadwiga Kandora.



Przewodniczący stwierdził, że obrady są prawomocne.



W tym miejscu na posiedzenie weszli radni Wojciech Graca i Wojciech Jędryka.



Nim Przewodniczący przystąpił do realizacji porządku obrad poprosił obecnych na sali o wyłączenie telefonów komórkowych.



ad.2 Zatwierdzenie porządku obrad sesji.



Przewodniczący Rady: celem wyjaśnienia oraz dopracowania dwóch projektów uchwał, zaproponował zdjęcie z porządku obrad projektów uchwał w przedmiocie: 4. h) uchylenia uchwały Nr 151/XVII/07 w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu w Parku Grunwaldzkim w Lublińcu,

4. i) uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu w Parku Grunwaldzkim w Lublińcu,



W związku z powyższym konieczne jest dokonanie stosownych zmian.

Głosujemy zdjęcie z porządku obrad podpunktu punktu projektu uchwały Nr 151/XVII/07 w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu w Parku Grunwaldzkim w Lublińcu, określonej w pkt 4h.

Głosowało 18 radnych, „za” 17 radnych, „wstrzymało się” 1 radny.

Przewodniczący, projekt uchwały został zdjęty.

Głosujemy zdjęcie z porządku obrad podpunktu punktu projektu uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu w Parku Grunwaldzkim w Lublińcu,

Głosowało 18 radnych, „za” 17 radnych, „wstrzymało się” 1 radny.

Przewodniczący, projekt uchwały został zdjęty.

Przewodniczący, zapytał czy są jakieś wnioski do porządku obrad. Wniosków nie było, porządek obrad został ustalony.



Po przyjętych zmianach porządek sesji jak niżej :



Porządek obrad:

1.Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.

2. Zatwierdzenie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji. (Nr XIX/07 z dnia 20.12.07r. i Nr XX/07 z dnia 28.12.07r.)

4. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) zmiany budżetu miasta na 2008r.,

b) zaciągnięcia pożyczki preferencyjnej,

c) umorzenia p. Ewie Jaskule części zaległości czynszowej z tytułu najmu lokalu mieszkalnego położonego w Lublińcu przy ul. Park Leśny 1/3,

d) umorzenia p. Henrykowi Brzezinie części zaległości czynszowej z tytułu najmu lokalu mieszkalnego położonego w Lublińcu przy ul. Tysiąclecia 3/42,

e) ustalenia dodatkowego wynagrodzenia rocznego Burmistrza Miasta Lublińca,

f) wyrażenia zgody na objęcie granicami Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej nieruchomości położonych na terenie Gminy Lubliniec,

g) wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2008 do 2012,

i) zmiany uchwały Nr 41/VI/07 Rady Miejskiej w Lublińcu z dnia 02 lutego 2007r. w sprawie uchwalenia „Regulaminu modernizacji źródeł ciepła w budynkach indywidualnych realizowanej w ramach Programu Ograniczenia Niskiej Emisji dla gminy Lubliniec”,

j) uchwalenia Regulaminu Wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach prowadzonych przez Miasto Lubliniec na rok 2008,

k) zasad korzystania ze stołówek szkolnych oraz ustalenia wysokości opłat za posiłki, dla których organem prowadzącym jest Gmina Lubliniec,

5. Zatwierdzenie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2008r.

6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z działalności między sesjami.

7. Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie między sesjami.

8. Interpelacje i zapytania.

9. Sprawy różne.

10. Zakończenie sesji.







ad.3 Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.



Radni nie wnieśli uwag do protokołu z sesji Nr XIX/07 odbytej w dniu 20 grudnia 2007r.

Protokół został przyjęty przy 12 głosach „za” i 6 głosach „ wstrzymujących się „, głosowało 18 radnych

Radni nie wnieśli uwag do protokołu z poprzedniej sesji Nr XX/07 odbytej w dniu 28 grudnia 2007r.

Protokół został przyjęty przy 13 głosach „za” i 5 głosach „ wstrzymujących się „, głosowało 18 radnych.



W tym miejscu na sesję wszedł radny Jan Springwald.



Przewodniczący, na dzisiejszej sesji gościmy panią poseł na Sejm RP Halinę Respondek. Proszę o zabranie głosu.

Poseł na Sejm RP Halina Respondek, miło mi że mogę uczestniczyć w obradach sesji Rady Miejskiej w Lublińcu. Nie ukrywam, że uczestniczę w nich po raz pierwszy. Jak państwo wiecie jestem posłem – samorządowcem. Miałam przyjemność współpracować z państwa burmistrzem Edwardem Maniurą jak jeszcze pełnił funkcję posła. Moje doświadczenia związane z samorządem związane są przede wszystkim z tym, że przez 12 lat byłam radną. Obecnie w sejmie piastuję funkcję zastępcy przewodniczącego Komisji Samorządowej. Jako poseł – samorządowiec zdaję sobie sprawę z tego ile dobra dla naszego kraju robią samorządy. Proszę państwa jestem tutaj, bo chcę służyć pomocą i radą. We wszelakich działaniach trzeba mieć wsparcie. Obecna kadencja Sejmu ma się skupić przede wszystkim na poprawie systemu prawnego naszego kraju, przez tworzenie dobrego i skutecznego prawa, szczególnie w aspektach działania samorządów. Trzeba skończyć z patologią prawną . Dużą pomocą w tworzeniu dobrego prawa jest działanie samorządów w różnorakich zrzeszeniach czy związkach. I tak bardzo owocna jest współpraca ze Związkiem Miast Polskich, czego przykładem mogą być prace nad ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Ponadto trwają prace nad ustawą o blokowaniu list wyborczych czy ustawą o pomocy dla Ochotniczych Straży Pożarnych lub pracownikach samorządowych. Cała praca w sejmowej komisji Samorządowej ma się opierać na współpracy z samorządami oraz na ich doświadczeniu. Chcę powiedzieć, że otwieram biuro poselskie w Lublińcu, co pozwoli na skuteczną i faktyczną współpracę z samorządami powiatu lublinieckiego. Jestem do Państwa dyspozycji.

Przewodniczący Rady, proszę zebranych o zadawanie pytań.

Radny Wojciech Jędryka, moje pytanie dotyczy kwestii bardzo ważnej dla opieki zdrowotnej w naszym kraju oraz możliwości jej dofinansowania. Dawniej publiczne zakłady opieki zdrowotnej mogły być wspomagane finansowo przez samorządy, w obecnym stanie prawnym takiej możliwości samorządy nie mają. Jak wszyscy wiemy stan służby zdrowia w naszym kraju jest jaki jest i pomoc jest w obecnej sytuacji bardzo wskazana. Czy będzie możliwość wprowadzenia stosownych zmian ustawowych w materii umożliwienia samorządom udzielania pomocy, szczególnie finansowej, publicznej służbie zdrowia?

Poseł na Sejm RP Halina Respondek, cenna i słuszna uwaga. W sejmie jest stosowny projekt zmian, co do umożliwienia udzielania pomocy finansowe przez samorządy, publicznej służbie zdrowia. Stosowny wniosek sobie zapisałam i będę sprawę monitorować.

Przewodniczący Rady, dziękujemy pani poseł za przybycie i udział w obradach sesji Rady Miejskiej w Lublińcu.





ad. 4 Podjęcie uchwał.



a) zmiany budżetu miasta na 2008r.


Przewodniczący Rady, przedmiotowym projektem zajmowała się Komisja Finansowo – Ekonomiczna , poproszę o przedstawienie opinii komisji Przewodniczącego Komisji pana Marka Karpe.
Przewodniczący Komisji Finansowo – Ekonomicznej radny Marek Karpe, zmiana budżetu polega na zwiększeniu WPI o kwotę 2.232,072 zł. Opinia komisji do przedstawionego projektu uchwały jest jednogłośnie pozytywna.



Głosowało 19 radnych. Rada przy „18” głosach „za” i „1” głosie „wstrzymującym się” podjęła uchwałę nr 202/XXI/08 w sprawie zmiany budżetu na 2008r.



b) zaciągnięcia pożyczki preferencyjnej,


Przewodniczący Rady, projektem uchwały zajmowała się Komisja Finansowo – Ekonomiczna , poproszę o przedstawienie opinii komisji Przewodniczącego Komisji pana Marka Karpe.
Przewodniczący Komisji Finansowo – Ekonomicznej radny Marek Karpe, opinia komisji do przedstawionego projektu uchwały jest pozytywna.



Głosowało 19 radnych. Rada przy „19” głosach „za” podjęła uchwałę nr 203/XXI/08 w sprawie zaciągnięcia pożyczki preferencyjnej.



c) umorzenia p. Ewie Jaskule części zaległości czynszowej z tytułu najmu lokalu mieszkalnego położonego w Lublińcu przy ul. Park Leśny 1/3,


Przewodniczący Rady, projektem uchwały zajmowała się Komisja Finansowo – Ekonomiczna , poproszę o przedstawienie opinii komisji Przewodniczącego Komisji pana Marka Karpe.
Przewodniczący Komisji Finansowo – Ekonomicznej radny Marek Karpe, opinia komisji do przedstawionego projektu uchwały jest pozytywna.

Przewodniczący Rady, czy ktoś chce zadać pytanie ?

Pani radna Mara Dmitriew, prawdopodobnie te osoby którym umarza się zaległości muszą płacić podatki od umorzenia, czy wiedzą o tym ?

Skarbnik Miasta, te osoby powinny zostać poinformowane w tym zakresie, dowiem się czy tak jest.

Przewodniczący Rady, jest to istotny problem który należy ustalić, proszę to wyjaśnić. Proszę pana Burmistrza, aby strony umorzeń zostały poinformowane o tym fakcie.



Głosowało 19 radnych. Rada przy „19” głosach „za” podjęła uchwałę nr 204/XXI/08 w sprawie umorzenia p. Ewie Jaskule części zaległości czynszowej z tytułu najmu lokalu mieszkalnego położonego w Lublińcu przy ul. Park Leśny 1/3.



d) umorzenia p. Henrykowi Brzezinie części zaległości czynszowej z tytułu najmu lokalu mieszkalnego położonego w Lublińcu przy ul. Tysiąclecia 3/42,


Przewodniczący Rady, projektem uchwały zajmowała się Komisja Finansowo – Ekonomiczna , poproszę o przedstawienie opinii komisji.
Przewodniczący Komisji Finansowo – Ekonomicznej radny Marek Karpe, opinia komisji do przedstawionego projektu uchwały jest pozytywna.

Przewodniczący Rady, czy ktoś z państwa chce zadać pytanie ? Nie widzę, przechodzimy do głosowania.



Głosowało 19 radnych. Rada przy „19” głosach „za” podjęła uchwałę nr 205/XXI/08 w sprawie umorzenia p. Henrykowi Brzezinie części zaległości czynszowej z tytułu najmu lokalu mieszkalnego położonego w Lublińcu przy ul. Tysiąclecia 3/42.



e) ustalenia dodatkowego wynagrodzenia rocznego Burmistrza Miasta Lublińca,


Przewodniczący Rady, inicjatywa tego projektu uchwały pochodziła ode mnie. Uzasadnienie szczegółowo obrazuje stan faktyczny i prawny w przedmiotowym zakresie, z podaniem stosownego wyroku NSA.
Przewodniczący Rady, projektem uchwały zajmowała się Komisja Finansowo – Ekonomiczna , poproszę o przedstawienie opinii komisji.
Przewodniczący Komisji Finansowo – Ekonomicznej radny Marek Karpe, opinia komisji do przedstawionego projektu uchwały jest pozytywna.



Głosowało 19 radnych. Rada przy „19” głosach „za” podjęła uchwałę nr 206/XXI/08 w sprawie ustalenia dodatkowego wynagrodzenia rocznego Burmistrza Miasta Lublińca.



f) wyrażenia zgody na objęcie granicami Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej nieruchomości położonych na terenie Gminy Lubliniec,



Przewodniczący Rady, inicjatywa tego projektu uchwały pochodzi od Burmistrza. Proszę pana Burmistrza o omówienie tego przedmiotu.

Burmistrz Miasta, podejmujemy dzisiaj bardzo ważną uchwałę. Sprawa ma kolosalne znaczenia dla naszego miasta, szczególnie w zakresie ekonomiczno – gospodarczym. Dzięki zakupieniu 32 ha gruntów na ulicy Klonowej, co było sprawą nie łatwą, możemy ubiegać się o przystąpienie do strefy. Już w obecnej chwili cena gruntu znacznie wzrosła, ale dopiero wejście do strefy podwyższy parokrotnie wartość nabytego gruntu. Przystąpienie do strefy pozwoli naszemu miastu pozyskać potencjalnych inwestorów. Zainteresowanie naszym miastem już znacznie wzrosło, ale po wejściu do strefy jeszcze wzrośnie. Powiem krótko gościłem prezesa firmy, która jest już zdecydowana przenieść cały swój zakład do Lublińca, co da naszemu miastu około 100 dodatkowych miejsc pracy. Proces przystąpienia do strefy trwał 12 miesięcy, a potrwa jeszcze 3 miesiące. Ostateczną decyzję o włączeniu naszego miasta do strefy podejmie Rada Ministrów. Po rozmowach w Ministerstwie Gospodarki, mogę dzisiaj powiedzieć, że jest wola włączenia terenów miasta Lublińca do strefy.

Przewodniczący Rady, czy ktoś z państwa chciałby zadać pytanie ? Nie widzę, przechodzimy do głosowania nad projektem.

Głosowało 19 radnych. Rada przy „19” głosach „za” podjęła uchwałę nr 207/XXI/08 w sprawie wyrażenia zgody na objęcie granicami Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej nieruchomości położonych na terenie Gminy Lubliniec.



g) wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2008 do 2012,


Przewodniczący Rady, projektem uchwały zajmowała się Komisja Gospodarcza, poproszę o przedstawienie opinii komisji.
Przewodnicząca Komisji Gospodarczej radna Irena Dyczkowska, opinia komisji do przedstawionego projektu uchwały jest pozytywna.

Przewodniczący Rady, czy ktoś z państwa chciałby zadać pytanie ?

Pan radny Alfred Prządło, konieczna jest budowa nowych mieszkań, a przewiduje się sprzedaż mieszkań socjalnych w naszej gminie.

Burmistrz Miasta, chcielibyśmy, aby najemcy mieszkań komunalnych stali się ich właścicielami, co pokazuje praktyka. Najemcy mieszkań komunalnych nie dbają o lokale, wręcz je dewastują, nie interesują się sprawami danej wspólnoty mieszkaniowej, żyjąc sami sobie. Gmina będzie dążyć do występowania ze wspólnot prywatnych, gdyż z tego co widać, dla gminy jest niedogodnym posiadanie lokali mieszkaniowych komunalnych we wspólnotach po części prywatnych. Gmina nie sprzedaje lokali socjalnych, których mamy kilka. Jak wiemy większe zapotrzebowanie istnieje na lokale komunalne niż socjalne. Miasto jest zainteresowane budową mieszkań socjalnych, lecz przy większym zaangażowaniu w tej materii państwa. Jeżeli państwo zainteresuje się lokalami socjalnym, to warto by w naszym mieście wybudować taki blok socjalny.

Przewodniczący Rady, jak to jest z wypowiadaniem umów najmu lokatorom przez miasto? Zapewniono mnie na komisji, że urząd nie będzie się starało korzystać z prawa wypowiadania umów najmu.

Burmistrz Miasta, sprawa dotyka szerszej materii, inaczej traktuje się osobę starszą, a inaczej lokatora uciążliwego - patologicznego. Tak jak powiedziałem wcześniej, miasto będzie się starać wychodzić z wspólnot prywatnych i może się pojawić taka sytuacja, że najemca nie będzie chciał skorzystać z możliwości kupna lokalu od gminy.

Przewodniczący Rady, czy państwo mają pytania ? Nie widzę, przechodzimy do głosowania.



Głosowało 19 radnych. Rada przy „19” głosach „za” podjęła uchwałę nr 208/XXI/08 w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2008 do 2012.





j) uchwalenia Regulaminu Wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach prowadzonych przez Miasto Lubliniec na rok 2008,


Przewodniczący Rady, projektem uchwały zajmowała się Komisja Oświaty , proszę o przedstawienie opinii komisji Przewodniczącą Komisji panią Renatę Pilawa.

Przewodnicząca Komisji Oświaty radna Renata Pilawa, zgodnie z Kartą Nauczyciela regulamin wynagradzania jest uchwalany co rocznie.

W projekcie uchwały nie wprowadza się zasadniczych zmian, jednak zmianie ulega wysokość dodatku funkcyjnego oraz wysokość nagrody Burmistrza. Komisja negatywnie opiniuje przedmiotowy projekt. Radni - nauczyciele doszli do wniosku, że wysokość dodatków w szkołach podstawowych i gimnazjach powinna być równa czyli po 40 złotych. Można powiedzieć, że dodatek zawsze można podwyższyć dyrektor placówki, ale dlaczego tak ma być ? Przecież praca nauczyciela w szkole podstawowej, czy gimnazjum jest porównywalna i powinna być tak samo płatna. Rozeznawszy sprawę w innych gminach ten dodatek jest równy. Podobna sytuacja odnosi się do przedszkoli , gdzie wymiar godzin wychowawcy jest większy, a otrzymuje mniejszy dodatek. Mam propozycję, by przyjąć ten regulamin do czerwca w takim kształcie jaki został nam podany. Od września przyjąć stosowne zmiany i wyrównać np. do wysokości 50 złotych.

Przewodniczący Rady, chciałbym uściślić, opinia negatywna do projektu uchwały ze względy na załącznik – nierówność dodatku.

Burmistrz Miasta, propozycja pani radnej Renaty Pilawy jest dobra. Proszę jednak pamiętać ,że ciągle nie wiadomo jak zostanie podzielona kwota 1.900.000 zł z budżetu państwa na podwyżki dla nauczycieli. Kwota na podwyżki jest dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów, a co z przedszkolami? Na chwilę obecną nie wiadomo jaką kwotę trzeba będzie znaleźć dla nauczycieli przedszkoli. Trzeba być ostrożnym, by w tej chwili podwyższać dodatki. A tak na marginesie, odbyły się konsultacje i padły uzgodnienia ze związkiem nauczycielstwa. Związek był usatysfakcjonowany tym projektem. Należy również pamiętać o tym, że dyrektorzy szkół mają swoje budżety w ramach, których samodzielnie dysponują środkami. Dyrektor może również, w ramach swoich działań, pozyskać środki z zewnątrz.

Pan radny Alfred Prządło, wychowawstwo w szkole podstawowej i gimnazjum powinno być płatne jednakowo.

Pan radny Gabriel Podbioł, nie ma miary, aby ocenić pracę nauczycieli różnych szkół. Najlepszym rozwiązaniem będzie ujednolicenie. A tak dla państwa informacji Związek Nauczycielstwa Polskiego nie jest przedstawicielem wszystkich nauczycieli.

Pan radny Krzysztof Gembała, są dwie szkoły podstawowe w mieście, co daje 250 złotych miesięcznie, po ujednoliceniu stawek.

Skarbnik Miasta, ta kwota jest o wiele wyższa, dochodzą do niej różne współczynniki.

Pan radny Jerzy Orszulak, proszę pamiętać o przedszkolach, bo widać z tego, że są zawsze pokrzywdzone. Przecież wychowawstwo w przedszkolu jest bardzo odpowiedzialne. Proszę o uśrednienie stawek ze zwróceniem uwagi na przedszkola.

Pani radna Renata Pilawa, proponuję przyjąć projekt uchwały, a Komisja Oświaty zajmie się tym problemem na przyszłość.

Burmistrz Miasta, pani Skarbnik wyliczyła że kwota to nie 250 zł na miesiąc, ale minimum dziesięć tysięcy na rok. Na dzisiaj wyrównanie, to byłaby kwota trzydzieści pięć złotych. Proszę pamiętać, że do stołówek miasto będzie musiało dopłacić sto tysięcy złotych.

Pani radna Danuta Lampka, też jestem zdania, że stawki powinny być wyrównane, ale problem tkwi w tym, że jeżeli dzisiaj nie podejmiemy tej uchwały, to procedura określona prawem nas nie przepuści i nauczyciele nie dostaną nic. Nie mamy wyjścia, gdyż terminu procedury nas nie przepuszczą.

Pan radny Krzysztof Gembała, w związku z taką sytuacją wycofuję mój wniosek.



W tym miejscu wyszedł pan radny Wojciech Graca.

Przewodniczący Rady, czy ktoś z państwa ma jeszcze pytania ? Nie widzę, przechodzimy do głosowania.



Głosowało 18 radnych. Rada przy „16” głosach „za” i „ 2 „ głosach „przeciw” podjęła uchwałę nr 209 /XXI/08 w sprawie uchwalenia Regulaminu Wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach prowadzonych przez Miasto Lubliniec na rok 2008



k) zasad korzystania ze stołówek szkolnych oraz ustalenia wysokości opłat za posiłki, dla których organem prowadzącym jest Gmina Lubliniec,



W tym miejscu z obrad wyszedł radny Jerzy Orszulak.


Przewodniczący Rady, projektem uchwały zajmowała się Komisja Oświaty , poproszę o przedstawienie opinii komisji.

Przewodnicząca Komisji Oświaty radna Renata Pilawa, opinia komisji do przedstawionego projektu uchwały jest pozytywna.

Pani radna Maria Dmitriew, jest widoczna dysproporcja w cenie obiadów w Gimnazjum nr 1, z czego to wynika ?

Przewodnicząca Komisji Oświaty radna Renata Pilawa, technicznie wynika to z tego, że ze stołówki korzysta mało osób.



Głosowało 17 radnych. Rada przy „17” głosach „za” podjęła uchwałę nr 210 /XXI/08 w sprawie uchwalenia Regulaminu Wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach prowadzonych przez Miasto Lubliniec na rok 2008



5. Zatwierdzenie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2008r.



W tym miejscu z obrad wyszedł radny Marek Karpe.



Przweodniczący Rady, proszę o informację panią radną Marię Dmitriew – Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej.

Przewodnicząca Komisji radna Maria Dmitriew, każdy z radnych dostał plan pracy komisji w materiałach, czy są jakieś pytania bądź uwagi.

Przewodniczący Rady, czy ktoś z państwa jeszcze pytania ? Nie widzę, przechodzimy do głosowania.



Głosowało 16 radnych, „za” zatwierdzeniem planu pracy Komisji Rewizyjnej 16 radnych.



6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z działalności między sesjami.

- 8 stycznia odbyło się posiedzenie komitetu w sprawie obchodów roku Św. E. Stein w naszym mieście w którym brałem udział ustalono kwestie dot. edukacji, kultury oraz samych obchodów – kalendarz imprez, ponadto omawiano sprawę muzeum Św. E. Stein w naszym mieście,

- brałem udział w spotkaniu w Warszawie odnośnie strefy ekonomicznej,

- miało miejsce otwarcie MDK w którym brało udział wielu gości zagranicznych oraz polskich władz, sam koncert był bardzo udany, co potwierdzają głosy przybyłych osób, imprezę uświetnił zespół Śląsk,

- przygotowywana jest pielgrzymka z Teruel do sanktuarium w Częstochowie,

- miało miejsce spotkanie z delegacją z Hiszpanii na którym podpisano list intencyjny,

- jest duże zainteresowanie firm terenem przy ul. Klonowej, w związku z czym na najbliższej sesji przedstawię projekt uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości mający charakter preferencyjny,

- jutro będzie przeprowadzona rozprawa w sądzie z ostatnią w sprawie terenów pod obwodnicę, jeżeli będzie pozytywne rozstrzygnięcie dla miasta będzie można przystąpić do procedur przetargowych,

- jest wola, by rozpocząć prace nad trasą śródmiejską,

- w naszym mieście gościliśmy ambasadora Tajwanu, który jest zainteresowany naszym miastem pod kontem zorganizowani zagranicznej wystawy co może dać nam możliwość pozyskania potencjalnych zagranicznych inwestorów.



7. Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie między sesjami.

Uczestniczyłem w następujących spotkaniach

- 8 stycznia - odbyło się posiedzenie komitetu w sprawie obchodów roku Św. E. Stein w naszym mieście,

- 12 stycznia - otwarcie MDK i uroczysty koncert,

- 21 stycznia – spotkanie z Przewodniczącą Rady Powiatu, (spotkanie dotyczyło wzajemnej informacji na temat podejmowanych przez rady działań dotyczących naszego miasta ),

Otrzymałem:

- 14 stycznia - wyrok sądu administracyjnego w sprawie planu przestrzennego,

- 24 stycznia - obwieszczenie Komisarza Wyborczego w sprawie podania do publicznej wiadomości utraty mandatu przez pana Kazimierza Szwedzińskiego.



8. Interpelacje i zapytania.

- interpelacja pana radnego Wojciecha Gracy, w sprawie działania klimatyzatora w sali gimnastycznej przy Gimnazjum Nr 1,

- interpelacja pana radnego Jerzego Orszulaka, dot. Wieży ciśnień przy ul. Kochcickiej w sprawie wpisania jej do rejestru zabytków

- interpelacja pana radnego Ligowskiego w sprawie wyrównania nawierzchni ul. Szafera,

- pan radny Zygmunt Anczok, mam pytanie w sprawie zamknięcia targowiska we wtorek, są głosy że jest mało miejsca. Co powoduje spory? Czy to prawda?

- Burmistrz Miasta, w piątek odbyło się spotkanie z kupcami. Sprawa związana z zamknięciem był spowodowana problemem poboru opłaty targowej, a dokładnie zaniżeniem ich wysokości. Kupcy wiedzieli, że targowisko będzie przeniesione w styczniu na ich wyraźną prośbę. Opłaty będą pobierane prawidłowo zgodnie z realną powierzchnią i dlatego niektórzy kupcy chcą handlować poza targowiskiem i nie płacić należnych opłat, co jest nie dopuszczalne. Miasto ustala zasady handlu na targowisku i wysokość opłat. Problemem powinien zająć się ZGKLiC. Parę osób zrobiło w sposób zamierzony zamieszanie. Jak państwo wiecie większość kupców jest przyjezdnych i spoza Lublińca, dlatego chcą narzucać swoje.

- Zastępca Burmistrza, sprawa zamknięcia targowiska była wynikiem weryfikacji list handlujących. Zniknęło już około stu kupców którzy nie spełniali wymogów prawem określonych takich jak np., wpis do ewidencji działalności. Lokalni kupcy mają zagwarantowane miejsce na targowisku.

- Pan radny Ligowski, miało nie być handlu poza targowiskiem, a się zdarza. Jak sobie z tym poradzi miasta?

- Burmistrz Miasta, nie będzie handlu poza targowiskiem od marca.

- Pan radny Zygmunt Anczok, co jest przeszkodą by handel był tylko na targowisku.

- Burmistrz Miasta, już teraz Straż Miejsca informuje kupców o zakazie handlu poza targowiskiem, potem będą sankcje.

- Pan radny WieNczysława Surma, uważam że należy wyznaczyć przy targowisku miesca do parkowania dla osób niepełnosprawnych.

- Burmistrz Miasta, powinny być wydzielone. Podejdę do tego problemu. Myślę że, przy budowie trasy śródmiejskiej uda się takie miejsca wydzielić.

- Pan radny Wojciech Jędryka, ul. Powstańców nie dokończono, co dalej z tą drogą i robotami na niej?

- Burmistrz Miasta, prace na drodze zostaną wznowione, ekipa budowlana pojawi się na drodze ponownie w kwietniu .



ad.9 Sprawy różne.

Pani radna Renata Pilawa, czy można złożyć oświadczenie lustracyjne na otrzymanym druku – wzorze?

Pan radca prany Andrzej Pawełczyk, tak można, chodzi o treść a nie o formę.

Pan radny Jan Springwald, czy są sankcje za niezłożenie oświadczenia lustracyjnego.

Pan radny Wojciech Jędryka, z tego co słyszałem i czytałem formalnie sankcji nie ma, ale w przypadku nie złożenia jest się osobą podejrzaną.

Burmistrz Miasta, przygotowuję uchwałę która uczyni z Lublińca miejsce atrakcyjne dla przedsiębiorców. Uchwała ma dawać preferencje dla inwestorów produkcyjnych przez zwolnienia w podatku od nieruchomości. Założenia uchwały inwestycja na kwotę 5 milionów euro oraz utworzenie 30 miejsc pracy. 100 % umorzenia podatku na 2 lata, do 3 lat 75% do 5 lat 50%. Biorąc pod uwagę podatki PIT i CIT to będą znaczne zyski dla miasta. Projekt uchwały nie przewiduje małych firm, by nie robić niezdrowej konkurencji. Uchwała przyczyni się do likwidacji bezrobocia oraz ograniczenia emigracji ludności z Lublińca .

Przewodniczący Rady, jest to ważny projekt dla miasta, dlatego skieruje go na wszystkie komisje Rady.

Przewodniczący Rady, najbliższa sesja Rady zaplanowana jest na 27 lutego 2008r. na godzinę 16.00.



ad.10 Zakończenie sesji.

Po wyczerpaniu porządku obrad sesji Przewodniczący Rady „ zamknął obrady XXI sesji Rady Miejskiej w Lublińcu „





Protokołował Przewodniczący Rady



Tomasz Kucharski

protokoły Z SESji Rady miejskiej w Bipie Lublinieckim
niestety wyszukanej informacji nie ma .

Piotr Półtorak
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 15:17, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Trollu! Dlaczego przykrywasz ten post o sesjach RP taki niewygodny jest! Shocked
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rita
Gość





PostWysłany: Pon 16:02, 22 Wrz 2008    Temat postu:

I co z tym protokołem Rady Powiatu? Czyżby znowu trzeba było się o niego dopraszać?!

To już kolejny raz osoby odpowiedzialne za publikację protokołów zaspały.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 17:01, 22 Wrz 2008    Temat postu:

polskatimes.pl/dziennikzachodni/stronaglowna/47225,gorace-krzesla-dyrektorki,id,t.html

OCZYWIŚCIE w w w przed wstawcie
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 18:51, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Gość napisał:
Trollu! Dlaczego przykrywasz ten post o sesjach RP taki niewygodny jest! Shocked

Nie przezywaj tu forumowiczów!!! Rolling Eyes
I naucz się pisać z sensem po polsku!!! Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieśmieć
Gość





PostWysłany: Pon 18:56, 22 Wrz 2008    Temat postu:

###### napisał:
Spór o kasę
Powiat daje tyle na poszkodowanych, co na „Lato
Filmowe” dla Lublińca – mówił radny Adam Dyla.
SESJA SPECJALNA rady powiatu
lublinieckiego zakończyła
się awanturą o to, ile pieniędzy
ma przyznać powiat na rzecz
poszkodowanych przez nawałnicę.
Starosta Joachim Smyła zaproponował
kwotę 100 tys. zł., z czego 66 400
zł. na gminę Herby i 33 600 zł. na
gminę Koszęcin oraz dodatkowo 50
000 zł. dla strażaków na zakup sprzętu
ratowniczego i samochodu.
– To stanowczo za mała kwota,
dlatego proponuję ją co najmniej
Przeciwko poprawce o przekazaniu
200 tys. zł poszkodowanym głosowali:
starosta Joachim Smyła, Joanna Bąk,
Jerzy Cyrulik, Krzysztof Gruca, Bogusław
Hrycyk, Joanna Jureczko, Lidia Kucharczyk,
Roman Kurzac, Leszek Matyja,
Krzysztof Olczyk, Ernest Pogoda, Jerzy
Radomski i Jan Żabicki.
Za przekazaniem 200 tys. zł poszkodowanym
głosowali: Adam Dyla, Tomasz
Grus, Małgorzata Matejczyk, Tomasz
Panek, Michał Staszyński.
JAK GŁOSOWALI RADNI?
100 000 zł. to wszystko, na co
nas stać. Środki dla poszkodowanych
będą płynąć z wielu
miejsc – m.in. od rządu, Gminnych
Ośrodków Pomocy Społecznej,
od innych powiatów.
Jeżeli podsumujemy te wszystkie
źródła – nastąpi całkowity
zwrot kwot za zniszczone mienie.
Poza tym powiat poniósł
duże koszty podczas walki z
żywiołem, dużo będzie kosztować
odbudowa zniszczonej infrastruktury
– więc niejako to
też są pieniądze, które powiat
na ten cel wyłożył.
Kwota 100 000 zł. jest śmiesznie
mała. Na jeden zniszczony dom
wychodzi zaledwie kilkaset złotych.
Co może za to kupić rodzina, która
straciła dach nad głową? To gminę
Herby stać na pomoc w wysokości
1500 zł. na rodzinę, a powiatu
nawet na połowę tej kwoty? To
nie jest tak, że pieniędzy nie ma.
Przykładowo – na zeszłoroczne
podwyżki dla radnych pieniądze
się znalazły. Starosta mówi o usuwaniu
szkód, za które płaci powiat,
a przecież dostanie od Marszałka
i Wojewody oraz WFOŚiGW środki
na usuwanie skutków nawałnicy.
Starosta
Joachim
Smyła
Radny
Tomasz
Panek
Radni głosują przeciw poprawce o przyznaniu 200 000 złotych na poszkodowanych podczas nawałnicy
podwoić – komentował radny Tomasz
Panek. – Na dzień dzisiejszy
to maksimum możliwości naszego
powiatu – bronił swojej decyzji starosta.
Spór podzielił radnych. – Łatwo sobie
mnożyć kwoty. Dajemy 100 000
zł. – to tyle, ile możemy – mówiła
Przewodnicząca Rady Powiatu Lidia
Kucharczyk. Także Iwona Sowa,
skarbnik starostwa mówiła, że kwota
100 000 zł. i tak jest większa, niż
rezerwy, jakimi dysponuje powiat i że
więcej pieniędzy w kasie powiatu nie
ma. Z ich argumentami nie zgodził się
radny Adam Dyla. – Chciałbym przypomnieć,
że kwota przeznaczana na
Koszęcin wynosi tyle, ile przekazało
starostwo Lublińcowi na zeszłoroczną
imprezę „Lato filmowe”. Naraża nas
to na śmieszność – mówił. Starosta
nie zmienił decyzji. W głosowaniu
kwota 200 000 zł. przepadła stosunkiem
głosów 13:5 i ostatecznie powiat
przyznał kwotę 100 000 zł.
Maciej Stachura

Skąd się takie niekumate biorą??????? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 19:00, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Anonymous napisał:
polskatimes.pl/dziennikzachodni/stronaglowna/47225,gorace-krzesla-dyrektorki,id,t.html

OCZYWIŚCIE w w w przed wstawcie
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 19:07, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Rita napisał:
I co z tym protokołem Rady Powiatu? Czyżby znowu trzeba było się o niego dopraszać?!

To już kolejny raz osoby odpowiedzialne za publikację protokołów zaspały.

A Rita słyszała o BIP-ie Starostwa Powiatowego w Lublińcu? Niech Rita tam poszuka tego protokołu z sesji Rady Powiatu!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 19:09, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Anonymous napisał:
Anonymous napisał:
polskatimes.pl/dziennikzachodni/stronaglowna/47225,gorace-krzesla-dyrektorki,id,t.html

OCZYWIŚCIE w w w przed wstawcie


Uważam, że prokuratura powinna zająć się tą sprawą. I nie chodzi mi o Panią MM tylko o tryb powołania tej osoby na dyrektora. Bez konkursu, bez dokumentów, bez sprawdzenia kwalifikacji i jak się okazuje - bez umowy. Moim zdaniem Zarząd Powiatu powinien "wygrzebać resztki honoru" i podać się do dymisji. A swoją drogą - ponieść odpowiedzialność za swoją beztroskę. ŻENADA, WSTYD i TOTALNY BRAK PROFESJONALIZMU powiatowych decydentów.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 19:14, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Uchwała Nr 391/LVI/2008 w sprawie powierzenia Pani Mirelli Mac stanowiska dyrektora Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Lublińcu (...). Uchwała Nr 391-LVI-2008 Zarządu Powiatu w Lublińcu z dnia 4 września 2008 roku.pdf (134.32 KB)


Osoba wprowadzająca dokument Mirosław Kowalik

Rejestr zmian dokumentu
15.09.2008 Utworzenie dokumentu. (Mirosław Kowalik)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 19:49, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Tylko dwa tygodnie funkcję dyrektorki lublinieckiego szpitala powiatowego pełniła Mirella Mac. Zarząd powiatu powierzył jej to stanowisko 4 września, a 14 dni później Mac, która ostatnio przez 5 tygodni zarządzała mysłowickim szpitalem nr 2, zrezygnowała.
Twierdzi, że powodem odejścia była próba ukrycia potwierdzonego przypadku sepsy w lublinieckim szpitalu. Starostwo utrzymuje z kolei, że powodem ekspresowej rezygnacji były braki w dokumentacji.
- Mirella Mac nigdy nie była dyrektorką lecznicy, bo nie podpisała żadnej umowy o pracę - twierdzą władze.
- Sprawa znajdzie swój w sądzie pracy - zapowiada zainteresowana.

Mirella Mac, mimo młodego wieku (ma 28 lat), pracowała w 10 różnych, miejscach m.in. w klinice na Ligocie, była również dyrektorką szpitala nr 2 w Mysłowicach. Tam poróżniła się z lekarzami i odeszła, choć oficjalnym powodem zwolnienia było nieprzedstawienie oświadczenia majątkowego.

W Lublińcu miała uratować powiatowy szpital, który ma ponad 17 milionów długu.

15 września do swojego gabinetu wezwała Wojciecha Jędrykę, ordynatora oddziału wewnętrznego. Po rozmowie lekarz w tajemniczych okolicznościach udał się na urlop.
- Pan Jędryka złożył wypowiedzenie na zasadzie porozumienia stron, bo chce się wybrać na wcześniejszą emeryturę - mówi Mirella Mac.
- Nie chcę komentować tej sprawy, bo jestem w tej chwili na urlopie. Pani dyrektor była bardzo krótko i zrobiła wiele zamieszania, z opiniami wstrzymam się do powrotu z urlopu i wyboru nowego dyrektora - twierdzi Jędryka.

Dwa dni później dyrektorka odwiedziła oddział wewnętrzny, gdzie spotkała się z lekarzami. To było zarzewiem konfliktu. Wszyscy lekarze napisali jeszcze tego samego dnia skargę obywatelską, oburzeni próbami ingerencji dyrektorki w sposoby leczenia i nieprzyjaznym nastawieniem Mac wobec personelu oddziału.

Dzień później dyrektorka złożyła wymówienie. - Powody mojej rezygnacji były dwa. Pierwszy to skarga obywatelska lekarzy, która bardzo mnie dotknęła. Prawdziwy powód rozstania to jednak konflikt ze starostą - relacjonuje Mac. - Rozpoczął się, kiedy szpital musiał poza procedurą przetargową zakupić pilnie lek dla chorego na sepsę. Personel oddziału wewnętrznego nie zachował w przypadku tej choroby należytego bezpieczeństwa. Chorego nawet nie izolowano. Starosta Joachim Smyła stwierdził, że to dobry powód do zwolnienia dyscyplinarnego ordynatora (Jędryka jest radnym z ugrupowania opozycyjnego wobec starosty - dop. red).

Mieczysław Osiński, powiatowy inspektor nadzoru sanitarnego potwierdza, że na oddziale lublinieckiej placówki stwierdzono przypadek sepsy, ale zastrzega, że nie ma zagrożenia zarażeniem. - To łagodna odmiana. Sprawdziliśmy ten przypadek, ale nie odkryliśmy żadnych nieprawidłowości ze strony szpitala - powiedział nam Osiński.

Problem w tym, że jak udało się nam ustalić, rutynowym badaniom krwi poddano cały personel oddziału, a przypadek sepsy zgłoszono oficjalnie do sanepidu dopiero 15 września (Jędryka wówczas udał się na urlop - przyp. autora), mimo że pacjent był przyjęty znacznie wcześniej.

- Pani Mac ma wybujałą wyobraźnię. Prawdziwym powodem zrezygnowania z jej usług były braki formalne. Nie przedstawiła nam żadnych dokumentów, które w wiarygodny sposób potwierdzałyby jej wyższe wykształcenie - broni się starosta Smyła. - O sepsie nic nie wiedziałem, słyszałem jedynie, że szpital zakupił lek, który służy do jej leczenia.

Jak wytłumaczyć fakt, że Mac przez 2 tygodnie faktycznie rządziła szpitalem, zakupiła nowe meble do biura, a na drzwiach powiesiła tabliczkę informującą o tym, że jest dyrektorką placówki? Władze obiecują, że unieważnią wszystkie podjęte przez nią decyzje. Obowiązki dyrektora lublinieckiej placówki przejął na razie Jerzy Tomanek.
Bartłomiej Romanek
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stęskniona
Gość





PostWysłany: Pon 20:16, 22 Wrz 2008    Temat postu:

nieśmieć napisał:
###### napisał:
Spór o kasę
Powiat daje tyle na poszkodowanych, co na „Lato
Filmowe” dla Lublińca – mówił radny Adam Dyla.
SESJA SPECJALNA rady powiatu
lublinieckiego zakończyła
się awanturą o to, ile pieniędzy
ma przyznać powiat na rzecz
poszkodowanych przez nawałnicę.
Starosta Joachim Smyła zaproponował
kwotę 100 tys. zł., z czego 66 400
zł. na gminę Herby i 33 600 zł. na
gminę Koszęcin oraz dodatkowo 50
000 zł. dla strażaków na zakup sprzętu
ratowniczego i samochodu.
– To stanowczo za mała kwota,
dlatego proponuję ją co najmniej
Przeciwko poprawce o przekazaniu
200 tys. zł poszkodowanym głosowali:
starosta Joachim Smyła, Joanna Bąk,
Jerzy Cyrulik, Krzysztof Gruca, Bogusław
Hrycyk, Joanna Jureczko, Lidia Kucharczyk,
Roman Kurzac, Leszek Matyja,
Krzysztof Olczyk, Ernest Pogoda, Jerzy
Radomski i Jan Żabicki.
Za przekazaniem 200 tys. zł poszkodowanym
głosowali: Adam Dyla, Tomasz
Grus, Małgorzata Matejczyk, Tomasz
Panek, Michał Staszyński.
JAK GŁOSOWALI RADNI?
100 000 zł. to wszystko, na co
nas stać. Środki dla poszkodowanych
będą płynąć z wielu
miejsc – m.in. od rządu, Gminnych
Ośrodków Pomocy Społecznej,
od innych powiatów.
Jeżeli podsumujemy te wszystkie
źródła – nastąpi całkowity
zwrot kwot za zniszczone mienie.
Poza tym powiat poniósł
duże koszty podczas walki z
żywiołem, dużo będzie kosztować
odbudowa zniszczonej infrastruktury
– więc niejako to
też są pieniądze, które powiat
na ten cel wyłożył.
Kwota 100 000 zł. jest śmiesznie
mała. Na jeden zniszczony dom
wychodzi zaledwie kilkaset złotych.
Co może za to kupić rodzina, która
straciła dach nad głową? To gminę
Herby stać na pomoc w wysokości
1500 zł. na rodzinę, a powiatu
nawet na połowę tej kwoty? To
nie jest tak, że pieniędzy nie ma.
Przykładowo – na zeszłoroczne
podwyżki dla radnych pieniądze
się znalazły. Starosta mówi o usuwaniu
szkód, za które płaci powiat,
a przecież dostanie od Marszałka
i Wojewody oraz WFOŚiGW środki
na usuwanie skutków nawałnicy.
Starosta
Joachim
Smyła
Radny
Tomasz
Panek
Radni głosują przeciw poprawce o przyznaniu 200 000 złotych na poszkodowanych podczas nawałnicy
podwoić – komentował radny Tomasz
Panek. – Na dzień dzisiejszy
to maksimum możliwości naszego
powiatu – bronił swojej decyzji starosta.
Spór podzielił radnych. – Łatwo sobie
mnożyć kwoty. Dajemy 100 000
zł. – to tyle, ile możemy – mówiła
Przewodnicząca Rady Powiatu Lidia
Kucharczyk. Także Iwona Sowa,
skarbnik starostwa mówiła, że kwota
100 000 zł. i tak jest większa, niż
rezerwy, jakimi dysponuje powiat i że
więcej pieniędzy w kasie powiatu nie
ma. Z ich argumentami nie zgodził się
radny Adam Dyla. – Chciałbym przypomnieć,
że kwota przeznaczana na
Koszęcin wynosi tyle, ile przekazało
starostwo Lublińcowi na zeszłoroczną
imprezę „Lato filmowe”. Naraża nas
to na śmieszność – mówił. Starosta
nie zmienił decyzji. W głosowaniu
kwota 200 000 zł. przepadła stosunkiem
głosów 13:5 i ostatecznie powiat
przyznał kwotę 100 000 zł.
Maciej Stachura

Skąd się takie niekumate biorą??????? Rolling Eyes

Czyżby Gazeciarz nr 407 wrócił? Shocked
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remigiusz Serafin



Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Wto 10:14, 23 Wrz 2008    Temat postu:

Anonymous napisał:
Mirella Mac nigdy nie była dyrektorką lecznicy, bo nie podpisała żadnej umowy o pracę - twierdzą władze.


Który debil tak powiedział?
No jakim trzeba być idiotą aby się tak pogrążyć?
Skoro Mirella Mac nie była dyrektorem to kim była w ZOZ?
Czy Mierella Mac samozwańczo ogłosiła się dyrektorem lublinieckiej placówki?
Na jakiej podstawie w takim razie dokonywała dyspozycji służbowych i wydatków ze środków publicznych?
Od kiedy to przy akcie powołania podpisuje się umowę o pracę?

Anonymous napisał:
Sprawa znajdzie swój w sądzie pracy - zapowiada zainteresowana.


Zasadniczo jeżeli Mirella Mac ma trochę oleju w głowie to pociąga naszych powiatowych geniuszy jeszcze przez sprawę z powództwa cywilnego.
A sprawa rzeczywiście nadaje się do prokuratury.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lublinieckie Fora. Lubliniecki Hyde Park, Lubliniecki Firmowy. Strona Główna -> Lubliniecki hyde park Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 27, 28, 29  Następny
Strona 18 z 29

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin